GYIK

Az alábbi oldalon a szolgálatásunkkal kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket és válaszokat gyűjtöttük össze. Ha további kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot a hello@publifyme.hu email címen!

u

Mi a különbség a SEO cikk és a PR cikk között?

A SEO és a PR cikk között alapvetően az a különbség, hogy SEO cikként a magazinok tematikájától eltérő, linképítési célú tartalmakat is publikálunk. Ezek a cikkek a „Támogatott tartalom” vagy a „PR” rovatba kerülnek, valamint nem kerülnek kiemelt helyre az adott weboldal kezdőlapján.

A releváns, szerkesztőségi tartalmak közé jól illeszkedő, nem reklám ízű SEO cikkeket, a PR cikkekhez hasonlóan kezeljük. A megfelelő rovatban, valamint a kezdőlapon is megjelennek.

A PR cikkeket minden esetben szerkesztőségi rovatban és a kezdőoldalon kiemelt pozícióban helyezzük el, emiatt PR cikként, csak releváns és színvonalasan megírt anyagokat tudunk publikálni. SEO szempontból a két megjelenési lehetőség között nincs különbség.

u

Mennyi idő alatt publikáljátok a cikkeket?

A cikkeket általában egy-két órán belül közzétesszük, az este valamint hétvégén érkező megrendeléseket a következő munkanapon teljesítjük.

u

Mennyi idő alatt indexelődnek a cikkek?

Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy az oldalunkon megjelent cikkek minél hamarabb indexelődjenek. A jellemző indexelési idő általában 1-2 óra, legfeljebb 1-2 nap. Ha valami miatt mégsem indexelődne be a cikk a jelzett időtartamon belül, akkor a Google Search Console-ban beküldjük indexelésre.

u

Lehet időzíteni a cikkek közzétételét?

Több cikk, vagy cikk csomag rendelése esetén lehetőség van a tartalmakat időben eltolva, időzítve publikálni. A cikkeket az anyagok kézhezvételét követően beidőzítjük a kért időpontra, és emailben elküldjük a megjelenések linkjeit.

Cikk közzétételi csomag, valamint több cikk időzített közzétételének megrendelésekor előre számlázzuk a teljes összeget, a szolgáltatás teljesítését a számla ellenértékének beérkezése után kezdjük meg.

u

Várhatóan mennyien nézik meg a cikkemet?

Erre a kérdésre nem tudunk pontos választ adni. Az összes weboldalunk szerepel a GoogleNews-ban, emellett időről-időre megjelenik néhány cikkünk a GoogleDiscover-ben is, ami jelentősebb látogatószámot is eredményezhet, azonban biztos forgalmi forrásként nem tudunk kalkulálni vele.

Amennyiben PR cikkről vagy Sajtóközleményről van szó, a cikket 7 napig az adott magazin kezdőoldalán tartjuk, emellett a weboldal tematikáját tekintve releváns és az olvasók számára hasznos PR cikkeket a bejegyzések végén, cikkajánló dobozban is népszerűsítjük.

Az előbbieken túl a cikk sikerét befolyásolja az adott magazin látogatottsága, a cikk relevanciája, tartalma és aktualitása is. Egy az olvasók számára hasznos és érdekes cikk, amely jól illeszkedik a szerkesztőségi tartalmak közé várhatóan jól teljesít majd, míg egy kevésbé releváns, reklám ízű anyag kevésbé lesz népszerű.

u

A cikkekben elhelyezett linkek dofollow-k?

A közzétett fizetett cikkekben lévő linkek minden esetben dofollow-k és véglegesek, emellett nem látjuk el őket rel=”sponsored” vagy rel=”ugc” attribútummal sem.

u

A link beillesztéssel elhelyezett linkek dofollow-k?

A meglévő szerkesztőségi tartalmakba utólag beillesztett link, minden esetben dofollow és végleges, azaz nem kerül később eltávolításra.

u

Van rá mód, hogy ne jelöljétek hirdetésnek a fizetett cikkeket?

Fontos számunkra, hogy jogszerűen járjunk el, ezért a fizetett cikkek végén minden esetben „Hirdetés (X)” jelölést használunk. Kivételt csak a Sajtóközlemények képeznek.

u

Hogyan használhatók fel a cikk csomagok és a link csomagok?

Mindegyik csomag időkorlát nélkül és tetszőleges elosztásban használható fel a portfóliónkban szereplő oldalakon. Ez azt jelenti, hogy akár 1 weboldalon is felhasználható a teljes megvásárolt keret, és vegyesen is az összes magazin között szétosztva.

u

Link beillesztés esetén bármelyik cikket kiválaszthatom?

A meglévő szerkesztőségi tartalmakban biztosítunk utólagos link beillesztési lehetőséget. A cikk végén Hirdetés (X) jelöléssel ellátott szponzorált tartalmakban, valamint sajtóközleményekben nem helyezünk el linket. A választott cikkbe, csak releváns termékre, szolgáltatásra, vagy cikkre mutató linket illesztünk be.

u

AI eszközzel vagy fordítással készült cikket is küldhetek?

Csak olyan anyagokat tudunk fogadni, amelyek stilisztikai és helyesírási szempontból megfelelők, valamint tartalmilag is helytállók. AI eszközzel, vagy tükörfordítással készült gyenge minőségű cikkeket nem publikálunk!

u

Bármilyen tartalmat publikáltok?

Az alábbi témakörök esetében cikk publikálásra és link beillesztésre nincs lehetőség: szerencsejáték, személyi kölcsön, egyéb hitel termék, befektetési termék, biztosítás, MLM, alkohol, CBD olaj, dohányzás, plasztikai sebészet, gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, gyógykészítmény, fogyókúra, spiritualitás, vallás, ezotéria, politika, szexuális tartalom, társkeresés, fegyver, álhírportál.

Az előbbieken túl fenntartjuk a jogot, hogy elutasítsuk olyan cikkek publikálását, amelyek tartalmi, stilisztikai vagy egyéb szempontból nem felelnek meg az elvárásainknak.

u

Cikkírást is vállaltok?

A cikkírás jelenleg nem képezi az állandó szolgáltatásaink részét. 

u

Hogyan zajlik a megrendelés?

Cikk csomag, link csomag vagy több cikk időzített közzétételének megrendelése Megrendelőlap kitöltésével történik, melyet kitöltve, aláírva, szkennelve várunk vissza emailben. A számlát a Megrendelőlap beérkezését követően állítjuk ki, a szolgáltatás teljesítése a számla rendezését követően történik.

Rendszeres együttműködés esetén, hónap végén egyben számlázunk, egy-egy cikk rendelésekor a közzétételt követően. Ezekben az esetekben nem szükséges Megrendelőlapot kitölteni.

u

Hogyan küldhetem el a cikkeket?

A szövegeket .docx, a képeket .jpg, .jpeg, esetleg .webp formátumban várjuk, mellékletként csatolva, vagy feltöltve Google Drive-ra, illetve OneDrive-ra. Kérjük, a képeket ne dokumentumba ágyazva mellékeld!

A küldött képek jogtiszta fotók legyenek, vásárolt, vagy ingyenesen használható stock fotók (pixabay.com, pexels.com, unsplash.com stb.).

A kép forrása legyen egyértelmű, mivel ezt minden esetben feltüntetjük a cikk végén. Fekvő helyzetű, legalább 1920px széles képeket várunk. Túlságosan kicsi, valamint négyzet alakú, illetve álló helyzetű képeket nem tudunk használni.

u

Mikor kell fizetnem a szolgáltatásért?

A megjelenésekről minden esetben AAM számlát állítunk ki 8 napos fizetési határidővel. Rendszeres együttműködés esetén, hónap végén egyben számlázunk, egy-egy cikk rendelésekor a közzétételt követően. Cikk közzétételi csomag, valamint több cikk időzített közzétételének megrendelése esetén előre számlázzuk a teljes összeget.